Bland ordsnobbar och kulturpretton

Är så trött på universitetslivet. Avskyr den kassa strukturen på unversitetet då de förutsätter att man kan så jävla mycket men i praktiken behöver man bara ibland kunna lite och ibland allt, va fan hände med lagom? 

Jag ber om ursäkt att jag inte läser gp från första till sista sidan och nej jag spenderar inte kvällarna med att läsa kända teoretikers verk och nej jag använder mig inte av ord som diskursanalys och etnometologi. Kanske jag gör det när jag är trettio, kanske inte, men nu vill jag fan leva.

Idag har jag vart i skolan 3 timmar, sedan hem plugga ytterliggare 3 timmar och städa lite. Har alltså nu salstenta (omtenta) på onsdag och skall lämna in min b-uppsats färdig kompleterad på tisdag.

Kommer inte läsa C-kursen nästa termin det har ordsnobbarna, kulturprettona och skolan avskräckt mig ifrån.

Dagens tips: School is for fools.
Dagens låt: Working class hero


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0